BEAUTY INSPIRATION 06/2018

Data: czw., 06/12/2018 - 14:08 / Tagi: beauty inspiration, biznes, medycyna estetyczna, Spa, MAGAZYN DLA MANAGERA
Beauty Inspiration

Co mówimy kiedy rynek naprawdę się kręci?
Brak klientów. Konkurencja. Brak pieniędzy na rynku. Nie. To nie są dziś główne zmartwienia osób prowadzących biznes beauty? Co więc nim jest? Brak ludzi do pracy. „Klienci są, tylko nie ma kto ich przyjąć”. Takie stwierdzenia coraz częściej słyszę w biznesowych rozmowach z managerami przy kawie. Wygląda na to, że dobrze prosperujący rynek i polityka 500+ zrobiły swoje. Od dłuższego już czasu mamy salony pełne klientów, stale powstają nowe, a dystrybutorzy także chwalą się dobrymi wynikami sprzedaży. Czyżby biznesowa sielanka? Tego raczej nie usłyszymy wprost od prowadzących biznes beauty, ani też od dystrybutorów. Nasza narodowa mentalność powoduje, że bardziej wolimy się skupiać na problemach i tzw. narzekaniu, niż na sukcesach. Inaczej mówiąc, w nieco inny sposób wyrażamy nasze zadowolenie. Przynajmniej w oficjalnych rozmowach. Tak więc wystarczy odpowiednia interpretacja tego, co mówią przedsiębiorcy i jesteśmy w stanie stwierdzić w jakiej sytuacji rynkowej się obecnie znajdujemy. Jeżeli słyszysz stwierdzenia takie jak „nie mam wolnej chwili”, „nie nadążamy z realizacją zamówień”, „nie mogę się wyrwać na szkolenie bo do końca roku mam pełen grafik klientów”, to wiedz, że jest naprawdę dobrze.

Skoro jest tak dobrze, wszystko się świetnie kręci, to po co w temacie numeru zajmujemy się strategią dotarcia do klienta i pozyskiwania go? Przecież dziś nie ma z tym problemu. Czy nie lepiej skupić się na aktualnych tematach, np. jak pozyskać dobrych pracowników? Nie przeczę, że temat pracowników jest dziś gorący i aktualny, to właśnie z tego powodu poświęciliśmy mu tegoroczną Konferencję Lider Biznesu Beauty. Pewnie będziemy też do niego wracać. A fakt tego, że w tym wydaniu skupiamy się na pozyskaniu klienta do salonu łatwo uzasadnić kilkoma mocnymi argumentami. Po pierwsze kontynuujemy cykl strategii marketingowej, w której jednym z czterech elementów jest właśnie docieranie do klientów. Po drugie stałe działania skupione na podtrzymywaniu relacji z klientem i polityka pozyskiwania nowych w obliczu wysokiej konkurencji rynkowej to wręcz konieczność. Jeżeli nie jesteś aktywny w tym zakresie, to tym samym oddajesz konkurencji potencjalnych klientów. Po trzecie w biznesie nigdy nie można odpuszczać kwestii docierania do klienta. Złote czasy nie będą trwać wiecznie, a to jak dziś zbudujesz sobie markę, będzie mogło zaprocentować w momencie gorszej kondycji rynkowej. Tak więc tłusty okres nie powinien powodować beztroski i odpuszczania. Zapraszamy więc do lektury tego jak dziś za pośrednictwem takich narzędzi jak Facebook, Instagram, boty, mailing, ulotki, pozycjonowanie zbudować solidną bazę klientów.

Pożytecznej lektury.
Mariusz Nieścior
Redaktor naczelny
Beauty Inspiration
 

W tym wydaniu:

BIZNES
Email marketing. Kanał do spełniania potrzeb klientów
Wydarzenia specjalne skutecznym sposobem na dotarcie z ofertą
Skuteczna promocja gabinetu z wykorzystaniem ulotek
Chat-boty dla salonów beauty do zdobywania klientów i zwiększania sprzedaży zabiegów
Reputation managment salonu beauty. Jak dbać o opinie w Internecie?
Instagram w branży beauty
Święty graal marketingu czyli porozmawiajmy o pozycjonowaniu
Zdobywanie klientów bez reklamy i Internetu
Które medium reklamowe jest najlepsze?

ROZWÓJ OSOBISTY MANAGERA
Jak skutecznie motywować?

WYWIAD Z MANAGEREM
Egzotyczny biznes. Kulisy prowadzenia tajskiego spa Rozmowa z Kamilą Michalewską, CEO sieci Ban Thai Spa

KOSMETOLOGIA
Japońska pielęgnacja w salonie beauty
Co warto mieć w ofercie na zimę?
Kosmetyki, które dotrzymują obietnic. Wywiad z Małgorzatą Chełkowską i Jolantą Zwolińską, założycielkami marki YONELLE
Mezoterapia mikroigłowa i retinol. Terapia łączona w walce z efektami fotostarzenia

MEDYCYNA ESTETYCZNA
RANKING - najpopularniejsze urządzenia HIFU
A, B, C dobrze wykonanego i zastosowanego zabiegu HIFU
Komórki macierzyste - nowość w leczeniu łysienia androgenowego
Bezpieczeństwo zabiegów medycyny estetycznej
Zabiegi estetyczne w chorobie Hashimoto
Plazma - piorun pod kontrolą

SPA I WELLNESS
Jedyne takie Święto Spa. Coroczny event w Hotelu Krasicki Rozmowa z Elwirą Kończalską i Aleksandrą Ostrowską
Masaż twarzy, którego nie może zabraknąć w twoim gabinecie
Facemodeling i Kobido. Trendy w technikach masażu twarzy


Zamów magazyn
http://sklep.beautyinspiration.pl/

Kliknij na obrazek żeby powiększyć