BEAUTY INSPIRATION 06/2017
Temat wydania: TRUDNY KLIENT
nowości
6 nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej
biznes
temat wydania: TRUDNY KLIENT
14 Klient ma zawsze rację – sposoby na niezadowolonych z usług
18 Co zrobić gdy klientka utrudnia pracę
22 Klient nie zawsze jest miły – porady managerów
24 Trzy rodzaje klientów – jak sobie radzić z klientem niedoskonałym
Felieton Martyny Sokołowskiej, właścicielką Ulala Day Spa.
26 Nie ma trudnych klientów
Felieton Kaliny Ben Siry, właścicielki sieci Klinik La Perla.
28 Zgoda klienta na zabieg kosmetyczny – jak przygotować formularz zgody na zabieg
30 Jak reagować na negatywne komentarze na Facebooku
33 Skuteczna motywacja pracowników
Felieton Agnieszki Robakiewicz, manager salonu Ce-Ce Beauty Clinic.
34 Boty na Facebooku - nowa forma komunikacji z klientami
38 Wykorzystanie filmów wideo w promocji i marketingu salonu
42 Wideo idealnym nośnikiem reklamowym
46 Architektura wnętrz to wizytówka salonu
wywiad z managerem
50 Współpraca między gabinetami - świetny sposób na rozszerzenie oferty
Wywiad z Magdą Ziembą, właścicielką salonu Epilaser Medicine & Beauty.
medycyna estetyczna
52 Współpraca z lekarzem medycyny estetycznej
56 Osocze naprawdę bogatopłytkowe – czyli o skuteczności tego zabiegu
60 STAR WALKER – nowa gwiazda laseroterapii
62 Indywidualnie dobrana kuracja - skuteczna w walce ze zmianami naczyniowymi
kosmetologia
64 Szkiełko czy oko – aparaturowa diagnostyka kosmetologiczna skóry
68 Aparaturowe badanie skóry
Zestawienie aparatury do diagnostyki skóry.
74 Mapa twarzy – poznaj swój stan zdrowia
76 Najczęstsze problemy skóry 25+ - indywidualny program anti-age dla młodych kobiet
78 Zastosowanie technik łączonych w zależności od wieku pacjenta
spa & wellness
81 Cellulit – jak diagnozować, czego unikać, jak łączyć zabiegi
84 Zastosowanie i właściwości olejów w kosmetyce
wiadomości
86 informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia
od redakcji
Kim jest tak naprawdę trudny klient
Praca z klientami salonu beauty to ogromna satysfakcja. W końcu pomagamy im rozwiązać ich problemy. Niestety jest też druga strona tej relacji. Bywają wszak klienci niezadowoleni, kapryśni, roszczeniowi, awanturujący się. Zazwyczaj, niezależnie od tego, czy ich wzburzenie ma uzasadnienie czy też nie, sprowadzamy ich do wspólnego mianownika nazywając trudnym klientem. Ale kim tak naprawdę jest ten kłopotliwy klient?
Istnieją dwie teorie. Jedna definiuje zjawisko w ujęciu psychologicznym i mówi, że nie należy etykietować klienta łatką „trudny”. To nie on jest trudny, ale sytuacja, w której się znalazł wywołuje w nim duże emocje, ale nadal pozostaje człowiekiem, takim samym jak my. Z taką definicją można się zgodzić wyłącznie w przypadku kiedy klient rzeczywiście ma uzasadnione uwagi. A te mogą wynikać nie tylko z niewłaściwie wykonanej usługi, ale też na przykład z powodu niepoinformowania klienta o tym, jakie mogą być efekty zabiegu i jakie reakcje mogą wystąpić.
Drugi typ trudnego klienta, to ten, który z założenia, jeszcze przed wykonaniem zabiegu planuje złożenie reklamacji i będzie domagał się zwrotu pieniędzy, bądź rekompensaty za poniesione przez niego straty. Mimo to paradoksalnie z jego roszczeniami można sobie poradzić w prosty sposób. Wystarczy, aby przed każdą wizytą klient wypełnił formularz zgody na zabieg, w którym zawarte są zapisy zabezpieczające klienta. O tym, jak przygotować taki formularz piszemy w artykule „zgoda klienta na zabieg kosmetyczny”.
Tematyce „trudnego klienta” poświęcamy też cały temat bieżącego wydania. Oddajemy głos ekspertom i praktykom, czyli managerom, którzy dzielą się swoim doświadczeniem w tym względzie. Poszerzamy też nieco utartą definicję trudnego klienta i piszemy o tym, jak pracować z klientami, którzy pouczają jak ma być wykonany zabieg, spóźnialskimi czy też tymi, którzy nie odwołują wizyt. Dodatkowo radzimy też jak reagować na to, kiedy niezadowolony klient wypisuje swoje żale i negatywne opinie na twoim Facebooku.
Mamy nadzieję, że w treściach, które przygotowaliśmy znajdziecie Państwo praktyczne wskazówki do codziennej pracy. Tradycyjnie już życzymy pożytecznej lektury.
Mariusz Nieścior
redaktor naczelny
Beauty Inspiration