BEAUTY INSPIRATION 5/2017
Najtrudniejszy pierwszy krok, Za nim innych zrobisz sto.
To pierwsze skojarzenie, jakie przyszło mi do głowy, kiedy myślałem o temacie bieżącego wydania — 100 pierwszych dni pracownika salonu beauty. Trudno zaprzeczyć, że stwierdzenie „najtrudniejszy pierwszy krok” jest bardzo adekwatnym opisem tego, co dzieje się w pierwszych dniach pracy.
Z kolei w naszej branżowej rzeczywistości wspomniane „sto”, oznaczać może przyjęty uznaniowo okres próbny, czas, na jaki podpisuje się pierwszą umowę z pracownikiem.
Pomysł tego tematu zrodził się podczas tegorocznej dyskusji managerów i właścicieli obiektów beauty, drugiego dnia naszej biznesowej konferencji Lider Biznesu Beauty.
Niemalże każdy z uczestników spotkania, przedstawiając się, mówił, że zagadnienie, które najbardziej go nurtuje, to kwestia pracowników, ich motywacji, zatrudnienia i zarządzania. Mówiąca niemalże jednym głosem grupa blisko 80 managerów to fakt, wobec którego nie można przejść obojętnie.
W jesiennym wydaniu mamy więc dla Państwa obszerny zbiór materiałów poradniczych, dotyczących postępowania z pracownikami. Uznaniowe pierwsze 100 dni podzieliliśmy na kluczowe momenty, na które należy zwrócić szczególną uwagę.
Piszemy więc o rekrutacji (zarówno pracownika, jak i managera), o wdrożeniu, kontrolowaniu, o prawnych zagadnieniach związanych z umowami, jak też o tych trudnych dla każdej ze stron kwestiach, jakimi są upomnienia i zwolnienia. Jak zwykle też oddaliśmy głos doświadczonym managerom, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i radzą, w jaki sposób można uniknąć błędów w postępowaniu z nowymi pracownikami.
Czas wdrożenia nowego pracownika jest niezwykle wymagający dla obu stron — zatrudnianego i zatrudniającego. Okazuje się, że wiele błędów popełnianych przez pracowników wynika z zaniedbań managera. Chyba najczęstszy z nich to ten, że wielu rzeczy (np. punktualne przyjścia do pracy), które managerowi wydają się oczywiste, pracownik jest nieświadomy.
A to tylko jedna z istotnych porad, o których piszemy w tym wydaniu. Wszystkie mają zaś wspólny mianownik — mów, czego wymagasz, a czego nie tolerujesz; wspieraj, ale kontroluj. Bądź konsekwentny. Zadbaj o prawidłowy proces wdrożenia. Cytując kolejne wersy przywołanej na początku piosenki: „Najtrudniejszy pierwszy krok, Potem łatwo mija rok.”
Najnowsze wydanie poświęcone 100 pierwszym dniom pracownika znajdziesz tu:
http://sklep.beautyinspiration.pl/glowna/252-beauty-inspiration-52017.html
BEAUTY INSPIRATION 5/2017 – spis treści
nowości
6 Nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty i spa
biznes
16 Rekrutacja pracownika – jak to zrobić dobrze
18 Jak wybrać managera
Rozmowa z Natalią Bogdan, właścicielką agencji rekrutacyjnej Jobhouse.
22 Zaprogramuj dobrego pracownika
24 Etapy wdrażania pracownika
28 Zatrudnić – ale jak? Prawne zakamarki umów z pracownikami.
30 Najczęstsze błędy nowych pracowników i jak ima zapobiegać
Opinie managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej.
34 Trudna rozmowa – jak rozstać się z pracownikiem
38 Jak upominać pracownika
40 Zapis dyskusji o motywacji
44 Nie bądź pierwszy i najlepszy
Content marketing w usługach beauty – czym jest i jak go wykorzystać?
48 Jak współpracować blogerami i influencerami
50 Jak nowe technologie pomagają zarządzać zespołem
medycyna estetyczna
52 Zalety mikronakłuwania
54 Radiofrekwencja mikroigłowa – udany duet
58 Radiofrekwencja mikroigłowa
13 urządzeń wytypowanych przez dystrybutorów
64 Osocze bogatopłytkowe i karboksyterapia w terapii łączonej
66 Niechirurgiczne powiększanie piersi
Rozmowa z Andrzejem Purwinem, lekarzem medycyny, właścicielem Instytutu Medycyny Estetycznej i Regeneracyjnej w Białymstoku
kosmetologia
68 Etapy i składowe rentowności
74 Pielęgnacja skóry w trakcie i po zakończeniu radioterapii
77 Masaż u klientek kosmetologicznych po mastektomii
80 Suchy peeling, czyli szczotkowanie ciała
spa& wellness
82 Nowa rola terapeuty
wiadomości
86 Informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia