Jaga Hupało i Adam Szulc skradli show na Targach URODA 2022 w Gdańsku!
Tegoroczna edycja największych Targów fryzjersko-kosmetycznych w północnej Polsce, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń tej jesieni, pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Pomorskiego - Mieczysława Struka, zgromadziło blisko 4,5 tys. odwiedzających.
Kilkadziesiąt firm i marek z branży beauty, premiery produktowe, możliwość testowania innowacyjnych produktów oraz ich zakupu w promocyjnych cenach, emocjonujące mistrzostwa, konkursy, pokazy, debaty w ramach kampanii Gdańsk Miastem Równości i niezwykli goście - Jaga Hupało (artystka włosów, stylistka i projektantka) i Adam Szulc (męski fryzjer, niestrudzony rewitalizator ukochanego zawodu), którzy przygotowali indywidualne, efektowne show swoich artystycznych i fryzjerskich umiejętności. Podczas obu dni targowych na uczestników czekał imponujący program wypełniony co do minuty!
W tym roku hala AmberExpo została podzielona pomiędzy kilka stref: naukową, mistrzostw fryzjerskich, kosmetyczną, makijażu, barberską, paznokcia, eko, mediową i influencerską. Najbardziej widowiskowe wydarzenia odbywały się w sercu budynku na scenie głównej. Partnerem głównym Targów, po raz kolejny, była firma JBS Beauty i JBS Optima, polscy dystrybutorzy profesjonalnych marek fryzjerskich.
Targi otworzyły 10. Mistrzostwa Wizażu i Stylizacji, organizowane przez Beauty Art - Szkołę Wizażu Beaty Małachowskiej, dedykowane wszystkim entuzjastom makijażu, zarówno tym bez wykształcenia kierunkowego. Ich motywem przewodnim był odważny, nieoczywisty, barwny makijaż inspirowany EUPHORIA Make-up. Tematyka tegorocznych mistrzostw to ukłon w stronę pokolenia Z, tętniącego życiem „tu i teraz”.
Zgodnie z tradycją, Targom towarzyszyła akcja charytatywna „Czesanie za uśmiech”, organizowana przez Pomorską Izbę Rzemieślniczą Małych i Średnich Przedsiębiorstw wraz z Wojewódzką Komisją Branży Fryzjersko – Kosmetycznej. Jej celem, jak co roku, było wsparcie podopiecznych Hospicjum Pomorze Dzieciom. W akcji wzięło udział blisko 30 mistrzów we fryzjerstwie z kraju i ze świata. Wspólnym wysiłkiem rekordowej liczby uczestników oraz firmy SENS.US Polska udało się zebrać rekordową kwotę 10 000 zł.
Podczas gdy mistrzowie fryzjerstwa dbali o fryzury odwiedzających, w strefie naukowej odbywała się Konferencja naukowa URODA SCIENCE, w czasie której wybitni prelegenci i wysokiej klasy specjaliści z obszaru nauk o zdrowiu dowiedli swoją nieprawdopodobną wiedzą, że uroda od naukowej strony jest naprawdę fascynująca. Słuchacze mieli okazję wziąć udział w 4 sekcjach z zakresu trychologii, kosmetologii, podologii i dietetyki. Patronat merytoryczny nad wydarzaniem objęła dr n. med. Marzena Podgórska, Rektor Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku, patronat instytucjonalny Gdański Uniwersytet Medyczny, patronat medialny magazyn Kosmetologia Estetyczna Aesthetic Cosmetology&Medicine. Po konferencji odbyła się także Sesja Młodych Naukowców.
W sobotnie popołudnie, przy współpracy z miastem Gdańsk, na scenie głównej przeprowadzono dwie istotne społecznie debaty. Ich tematem przewodnim było hasło „Uroda nie ma płci”. W debatach głos w ważnej sprawie zabrali trzej bohaterowie kampanii „Gdańsk Miastem Równości”, Jaga Hupało, Adam Szulc i Chris Krakowski z Kovalite Skin. Debaty dotyczyły równościowego traktowania oraz podejścia do trendów związanych z wyglądem kobiet i mężczyzn w kontekście ich płci. Słuchacze mieli okazję poznać także trendy międzynarodowe w aspekcie tworzenia kosmetyków neutralnych płciowo.
Niesłabnącą popularnością wśród uczestników i publiczności cieszyły się konkursy odbywające się w ramach Dnia Fryzjera, towarzyszące targom od wielu lat, organizowane przez Pomorską Izbę Rzemieślniczą Małych i Średnich Przedsiębiorstw wraz z Wojewódzką Komisją Branży Fryzjersko – Kosmetycznej. Fryzury i niebywały fach młodych adeptów fryzjerstwa urzekły całą komisję, a ich kulminacją było uroczyste wręczenie nagród.
Z dużym zainteresowaniem spotkał się niedzielny manifest twórczy „New Alternative Hair” wykreowany przez wybitną artystkę Jagę Hupało, zrealizowany z Ireneuszem Harbuzem i producentem peruk z włosów naturalnych - NAH, przy gościnnym udziale Adama Szulca. Show miał charakter dobroczynny. Po zakończonym pokazie, firma NAH przekazała peruki na rzecz kobiet zmagających się z utratą włosów po chemioterapii.
W czasie dwóch dni targowych każdy uczestnik targów miał okazję skorzystać z makijażu na życzenie w strefie make-up i cięcia barberskiego na życzenie w barber zone. W czasie 23. Edycji Targów strefa barberska tętniła życiem! Kreatywne pokazy, najnowsze techniki cięcia oraz trendy na nadchodzący sezon zaprezentowała ekipa barberów pod kierownictwem Wojciecha Karwata. Dużym zainteresowaniem cieszyła się premierowa edycja Ogólnopolskich Mistrzostw w strzyżeniu męskim BAFRBER WAR oraz pokaz fryzjersko-kosmetycznej reprezentacji Polski CMC Poland, pod przewodnictwem Ireneusza Harbuza. Ogromna inspiracja dla początkujących barberów oraz wieloletnich praktyków.
Nie sposób nie wspomnieć o licznych pokazach i prelekcjach odbywających się w ramach strefy kosmetycznej. Swoje wystąpienia mieli tam m.in. Saloner, Pharm Foot, doTERRA, Mollylack. W strefie paznokcia odbywały się szkolenia Silcare „Hybryda on my own” na produktach i akcesoriach zapewnionych przez markę. Po wielkich zakupach i emocjach można było odpocząć w specjalnie zaaranżowanych strefach chilloutu i przy barze wodnym oraz spotkać się z influencerkami. Jak co roku, w czasie targów nagrodzono zwycięzców jednego z największych plebiscytów w Polsce „Mistrzowie Urody”. Od ponad dziesięciu lat klienci danych miejsc, a także czytelnicy Dziennika Bałtyckiego przyznają nagrody w wielu kategoriach - najpierw na szczeblach miast i powiatów, później województwa, a w końcu w ogólnopolskim finale. W sobotę nagrody wręczyli redaktor naczelny Dziennika Bałtyckiego Artur Kiełbasiński oraz prezes Polska Press Oddział Gdańsk Tomasz Niski. Rozstrzygnięto także konkursy od lat towarzyszące Targom – Hair Design oraz Mercurius Gedanensis. Laureaci wrócili do domów z dyplomami i statuetkami.
Targi upłynęły w klimacie inspirujących i intensywnych wydarzeń. O tym, jak bardzo odświeżona formuła targów odpowiadała na oczekiwania, świadczy frekwencja – targi odwiedziło blisko 4,5 tysiąca osób. Organizator zapewnia, że ogromne zainteresowanie profesjonalistów oraz miłośników branży beauty będą gwarantem powodzenia kolejnej edycji Targów URODA.
***
Dodatkowych informacji udziela:
Magdalena Baran, m.baran@attentionmarketing.pl,
tel. 603 952 238