Idą Święta… - czyli jak przygotować do świąt własne Studio Urody

Przygotowanie salonu do świąt

Nastał grudzień i przygotowania do świąt trwają w najlepsze. Na ulicach pojawiły się świąteczne dekoracje, a sklepy kuszą bożonarodzeniowymi ofertami. Czy Twój salon jest również przygotowany do tego szczególnego okresu?

W grudniu salony kosmetyczne oraz fryzjerskie mają bardzo dużo pracy. Już z początkiem miesiąca rozpoczynają sie świąteczne bankiety. W tym okresie mamy więcej klientów skłonnych zakupić większą ilość zabiegów niż zazwyczaj. My również powinniśmy świadczyć wyjątkowy świąteczny serwis. Dekoracje salonu oraz witryn są oczywiste, ale o czym jeszcze powinniśmy pamiętać? Z przyjemnością podzielę się sposobami, które doskonale sprawdzają się w moim gabinecie.

Klientki mojego salonu (https://butterflyeffectbeautysalon.ie/) w świątecznym okresie zostawiają większe napiwki oraz przynoszą drobne upominki. Ja również z tej okazji przygotowuję dla nich drobne prezenty. W tym roku są to torebeczki z solą do kąpieli. Do każdego dekoracyjnego opakowania dołączony jest bilecik z życzeniami oraz kupon z 10% rabatem na zabieg na twarz w styczniu. Dlaczego rabat dotyczy akurat tego miesiąca? Klientów w styczniu jest zwykle mniej, a promocyjna cena na zabieg z pewnością zachęci klientki to skorzystania z oferty. Pomysłów na drobne upominki jest wiele. W moim salonie wcześniej były to balsamy do ust w ozdobnych woreczkach, czy też małe opakowania kremów do rąk. Tego typu drobiazgi są bardzo przydatne w zimowym okresie, a przy okazji dyskretnie przypomną klientom o naszym salonie.

Nie zapominajmy również o voucherach upominkowych. Stanowią one doskonały pomysł na prezent. Osoby obdarowane mogą stać sie naszymi nowymi klientami, natomiast stałe klientki często sugerują bliskim, że właśnie taki upominek sprawiłby im największą przyjemność. Z doświadczenia dodam, że vouchery upominkowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i to nie tylko w okresie przedświątecznym. Żeby podkreślić uroczysty charakter, karty upominkowe drukujemy na srebrnym perłowym papierze oraz przewiązujemy kokardą w firmowym kolorze. Dajemy możliwość zakupu vouchera osobiście, przez internet a nawet przez telefon. Zakupioną kartę podarunkowa wysyłamy pod wskazany adres. Warto aby salony, które jeszcze nie mają voucherów upominkowych w swojej ofercie, wprowadziły je przed świętami, jest to idealny czas. O dostępności kart podarunkowych warto poinformować klientów za pomocą mediów społecznościowych. Polecam przygotować dla swoich klientów ozdobnie zapakowane zestawy upominkowe. Wystarczy wybrać trzy detaliczne produkty, owinąć je w celofan i ozdobić kokardą. Można również skorzystać z gotowych propozycji. Większość firm kosmetycznych oferuje gotowe, zapakowane, świąteczne podarunki.

W okresie przedświątecznym, szczególnie Panie są bardzo zapracowane. Warto zapytać każdą wychodzącą z salonu klientkę, czy ma juz zarezerwowaną wizytę przed świętami, jeśli nie, to jest to doskonała okazja żeby ją do tego zachęcić. Dobrze jest też zamieścić informację w mediach społecznościowych, aby klientki pamiętały o możliwości wcześniejszej rezerwacji, aby uniknąć rozczarowania z powodu braku miejsc. Można użyć w tym celu zabawnego plakatu. W moim salonie doskonale się to zawsze sprawdza i już na koniec listopada terapeutki miały w pełni wypełniony przedświąteczny tydzień

Dobrym rozwiązaniem może być także pobieranie zaliczki, szczególnie na umówione dłuższe zabiegi. Należy wówczas poinformować klienta, że odwołanie wizyty w czasie np. krótszym niż 24h wiąże sie ze stratą zaliczki. Jest to szczególnie ważne, kiedy w tak gorącym okresie odmawiamy potencjalnemu klientowi wizyty z powodu braku miejsc, a tymczasem okazuje się ze umówiony klient nie przychodzi. Ponosimy wtedy podwójną stratę.

Warto również pomyśleć o przedłużeniu godzin pracy. Zapytajmy naszych pracowników kto chciałby wypracować nadgodziny, zaproponujmy terapeutom pracującym na niepełnym etacie dodatkowe godziny pracy. Na tej podstawie ustalmy przedświąteczne godziny otwarcia salonu, a następnie poinformujmy o tej zmianie nasze klientki. Magiczny klimat stworzą także przygrywające w salonie kolędy oraz unosząca się w powietrzu świąteczna kompozycja zapachowa. Salon tak przygotowany do świąt nie tylko zyska wiernych klientów, ale również przyniesie większy profit w grudniu oraz styczniu.

Zapraszam do śledzenia moich świątecznych przygotowań na facebooku (https://www.facebook.com/ButterflyEffectBeautySalon/).

Życzę Wszystkim zdrowych i wesołych Świąt, aby rok 2018 był Waszym najlepszym.

Aleksandra Pawlak-Gudej

Kliknij na obrazek żeby powiększyć