Wybielanie zębów w salonach beauty & spa

Magic White

Data: wt., 15/12/2015 - 15:01 / Tagi: wybielanie zębów
Magic White logo

Jeszcze 10 lat temu dbałość o wygląd zębów ograniczała się zazwyczaj do ich mycia rano i wieczorem oraz w razie potrzeby – założenia plomby na chory ząb. Wybielanie zębów było tylko fanaberią osób bogatych, naśladujących styl hollywoodzkich gwiazd. Dziś, gdy dbałość o atrakcyjny wygląd stała się zawodową koniecznością, zdrowy, biały uśmiech stał się naturalnym elementem wizerunku sukcesu. By mógł się nim cieszyć każdy, branża beauty zaproponowała swoje rozwiązanie – metodę naturalną, tanią i bezbolesną.

To już pewne – w Polsce i na świecie wzrasta zainteresowanie zabiegami wybielania zębów, za czym przemawiają konkretne liczby. Rok temu magazyn Dental Tribune szacował wartość rynku produktów wybielających i past do zębów na 1,6 mld dolarów. Szacowano, że do 2017 roku osiągnie wartość 2 miliardów. Wartość rynku polskiego także wzrasta, a zabiegi wybielania zębów stanowią ok. 20-30% wszystkich zabiegów, jakie wykonuje się w polskich gabinetach stomatologicznych. Czy można w związku z tym mówić o modzie na biały uśmiech? W pewnym sensie tak – idący w parze z nieustającą modą na nienaganny wizerunek, czy raczej kultem piękna. Jak zwykle trendy płyną do Polski z zagranicy

– Już kilka lat temu spotkałem się z usługą kosmetycznego wybielania zębów w Londynie i Stanach Zjednoczonych. – opowiada Kamil Cesarski, właściciel salonu kosmetycznego Dermacell w Gdyni. – Większość, zarówno renomowanych, jak i takich zupełnie małych salonów fryzjerskich i kosmetycznych, posiadała w swojej ofercie tego typu zabiegi.

Metoda kosmetyczna
Czy to możliwe, żeby wybielanie zębów odbywało się poza gabinetem stomatologicznym? Tak, ponieważ używana w tym celu metoda, to metoda kosmetyczna, a nie medyczna. Nie stosuje się w niej wysokoprocentowego nadtlenku wodoru, używanego dotychczas w metodach dentystycznych, a jedynie substancji naturalnych, które – co z całą mocą należy podkreślić – nie wpływają na tkankę zęba, nie niszczą szkliwa. Usuwają jedynie przebarwienia na niej powstałe – dzięki procesowi utleniania barwników do związków bezbarwnych. Co za tym idzie – metoda kosmetyczna nie pozwoli na osiągnięcie efektu fluorescencyjnej bieli zębów. Jest to jednak efekt, który nieszczególnie interesuje współczesnych klientów. Można dziś mówić, o zdrowej modzie na naturalne efekty – dzięki temu nie wydają się one sztuczne, podkreślają zadbanie i elegancję. Innymi słowy – metoda kosmetyczna może przywrócić pierwotny kolor zębów. Jeśli naturalny kolor ma odcień kości słoniowej, a z czasem zęby żółkną, kosmetyczne wybielanie zębów pozwoli przywrócić kolor pierwotny. Efekt śnieżnobiałej bieli dla takich zębów zagwarantuje jedynie mocna metoda dentystyczna, która może jednak zniszczyć szkliwo, narazić zęby na nadwrażliwość, a słabe – na ból. To jedna z głównych zalet kosmetycznego wybielania – zabiegowi mogą się poddać nawet osoby cierpiące na nadwrażliwość, bez pogorszenia stanu zębów. Jak wygląda sam zabieg?

 Na zęby nakładany jest specjalny żel, aktywowany następnie za pomocą specjalnej lampy LED. Światło aktywuje reakcję fotochemiczną, która utlenia same przebarwienia – nie ingerując w szkliwo ani nie podrażniając dziąseł. Po jednorazowym zabiegu, trwającym w granicach 20-30 minut, zęby rozjaśnią się w graniach 2-8 odcieni. Należy pamiętać, że wybielanie nie podziała na plamy poantybiotykowe, efekt będzie też ograniczony w przypadku wypełnień zęba, licówek, koron czy implantów.

Magic White

Korzyści dla salonu
Efekty, jakie osiąga się dzięki metodzie kosmetycznego wybielania zębów to jedno, ale dla salonów beauty istotna jest jeszcze jedna kwestia – czy to się opłaca? Czy klienci to kupią? Koszty wprowadzenia takiego zabiegu do salonu są stosunkowo niewielkie – podstawowy pakiet, pozwalający na wykonywanie zabiegów i przeszkolenie w tym zakresie to koszt nawet kilku tysięcy złotych – to mało, porównując chociażby z kosztami urządzeń kosmetycznych, w jakie trzeba się wyposażyć, chcąc oferować nowe zabiegi z zakresu pielęgnacji twarzy czy ciała. Współpraca odbywa się na zasadach franczyzowych, co gwarantuje stałe wsparcie dla salonu i pomoc, zwłaszcza na początku, w przypadku pojawiających się problemów czy wątpliwości. Ze względu na swoją specyfikę, kosmetyczne wybielanie zębów jest też zabiegiem, który może być z powodzeniem wykonywany nie zamiast, lecz w czasie trwania innych zabiegów. To duża oszczędność czasu, a co za tym idzie i pieniędzy, co podkreśla Kamil Cesarski, który wprowadził w swoim salonie usługę Magic White.

-  Dla mnie, jako właściciela, możliwość wykonania dwóch usług w tym samym czasie też nie jest bez znaczenia, gdyż pozwala podnieść obroty salonu. Istotny jest również fakt, że zabieg jest bardzo rentowny oraz nie wymaga dodatkowego pomieszczenia i personelu. Po odpowiednim przeszkoleniu może wykonać go każdy pracownik salonu, nie wyłączając recepcji. Fakt, że zabieg należy powtarzać, też powoduje, że zadowoleni z efektów klienci, chętnie wracają do salonu.

Zabieg kosmetycznego wybielania zębów utrzymuje się bowiem ok. 1-3 miesięcy, w zależności od tego, czy klient dba o higienę jamy ustnej, czy pali, czy często pije kawę itp. Można go regularnie wykonywać, bez obawy o kondycję zębów, a także o stan portfela – w stosunku do oferty stomatologicznej, zabiegi kosmetyczne są bowiem niedrogie, to koszt ok. 250-300 zł.

Zadowoleni klienci wrócą
Bogata, różnorodna oferta salonu to jeden z powodów, dla których klient wybiera właśnie ten salon. Oferując mu dodatkowe usługi, takie jak np. kosmetyczne wybielanie zębów, zwiększasz szansę na przywiązanie się klienta do twojego salonu. Pamiętaj, że w zabieganym świecie i on chętnie oszczędzi trochę czasu, poddając się 2 zabiegom naraz, a jeśli po wizycie u fryzjera będzie mógł się pochwalić nie tylko pięknymi włosami, ale i bielszym uśmiechem, zadowolenie z usług wzrośnie podwójnie.

100% Natural logo
Inspiracja roku 2014

OPINIA

Kosmetyczne wybielanie – dlaczego warto?
Kasia Kaźmierowska
Magic White™ Polska
Właścicielka Salonu Afrodyta MediSpa w Warszawie

Nasz produkt nie zawiera nadtlenku wodoru ani substancji, które utleniają się do nadtlenku wodoru, takich jak np. nadtlenek karbamidu. Nadtlenek wodoru jest silnym, chemicznym wybielaczem, zawartym między innymi w środkach czyszczących i wybielających w chemii gospodarstwa domowego, niekorzystnie oddziałującym na zęby i z tego względu preparaty z jego zawartością, zgodnie z najnowszą dyrektywą unijną, są wycofywane z rynku preparatów do wybielania zębów, również  jeśli chodzi o preparaty stomatologiczne. Belgijska firma Magic White™ jako środek wybielający zastosowała sodę oczyszczoną, czyli naturalny produkt, dobrze znany choćby z kuchennego zaplecza. Co to w efekcie oznacza dla klienta? Całkowite bezpieczeństwo i bezbolesność zabiegu, brak nadwrażliwości zębów po zabiegu oraz znakomity efekty wybielenia zębów o 2-8 odcieni w czasie 21 minut.

Zabieg nie działa na ząb, a jedynie na przebarwienia, które powstają na zębach w wyniku spożywania silnie zabarwionych pokarmów (czerwone wino, kawa, herbata, owoce i warzywa), palenia papierosów, czy nieodpowiedniej higieny jamy ustnej. Dzięki temu preparat zarejestrowany został jako produkt kosmetyczny i z powodzeniem wprowadzany jest do salonów kosmetycznych, fryzjerskich, spa, klubów fitness, czyli wszędzie tam, gdzie przychodzą ludzie, dla których ważna jest dbałość o dobry wygląd i samopoczucie.

Magic White baner


www.magicwhite.pl