BEAUTY INSPIRATION 03/2018

Data: wt., 03/07/2018 - 13:46 /
BEAUTY INSPIRATION 03/2018

Temat wydania: ZARZĄDZANIE – MOTYWOWANIE – BUDŻETOWANIE

Nowości
6 nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej

Biznes
14 Trudna sztuka wyboru pracownika
Wywiad z Natalią Bogdan, właścicielką międzynarodowej agencji rekrutacyjnej Jobhouse
16 On-boarding – jak robić to mądrze?
Wywiad z Kaliną Ben Sirą, właścicielką sieci Klinik La Perla
20 Typy osobowości a egzekwowanie obowiązków
Wywiad z Andrzejem Burzyńskim, konsultantem biznesowym
24 Psychologia szefa. Jak motywować zespół do wspólnej pracy
Wywiad z Robertem Zychem, coachem, trenerem biznesu
28 Jak uczyć swój zespół sprzedaży?
Rozmowa z Martą Fiłoń, trenerem biznesu spa i beauty
32 Marzenia pracownika wpływają na zarobki
Wywiad z Adamem Grzesikiem, uczącym jak zarabiać w biznesie i prowadzić zyskowne firmy
36 Prawne aspekty zatrudniania i wzajemnej współpracy, czyli jak zabezpieczyć swój biznes.
Rozmowa z prawnikiem Moniką Matyjasik- Staszewską
40 Dream team w gabinecie
Rozmowa z Agnieszką Feifer, właścicielką salonu NEWLOOK’s Institute
42 RODO w gabinecie beauty – jakie zmiany trzeba wdrożyć?
48 Na wszystko trzeba mieć pomysł, czyli o marketingu salonu w Internecie
Wywiad z Anną Wydra-Nazimek, kosmetologiem, specjalistką ds. marketingu w branży beauty

Wywiad z managerem
50 Szukam w ludziach pasji
Wywiad z Wojciechem Modestem Amaro, najbardziej znanym w świecie polskim kucharzem i restauratorem

Medycyna estetyczna
52 Genetyka w służbie piękna i zdrowia
56 Powikłania po kwasie hialuronowym
60 Wykorzystanie HIFU w zabiegach łączonych
62 Laserowe usuwanie tatuażu
64 Zajrzeć pod skórę – obrazowanie ultrasonograficzne w medycynie estetycznej
66. Osocze bogato płytkowe – kompendium wiedzy
68 Sztuka w instytucie medycyny estetycznej
Rozmowa z Agnieszką Kośnik- Zając, właścicielką Instytutu Babiana

Kosmetologia
70 Kosmetyki anti-pollution
ochronna tarcza przed smogiem
73 Propozycje najlepszych kosmetyków anti-pollution
Zestawienie propozycji producentów i dystrybutorów kosmetyków
78 Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych
Rozmowa z Magdaleną Komasińską, prezesem zarządu Mezoderm, założycielką marki MezoPharma
80 Jak przygotować skórę twoich klientek na lato?

Spa & wellness
82 Facemodeling – naturalna metoda wielotkankowej odnowy biologicznej twarzy

Wiadomości
86 informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia


Wstępniak

Mój pierwszy raz
Pamiętam jak przed siedmioma laty zrodził mi się pomysł, aby zorganizować biznesową konferencję dla managerów obiektów spa i beauty. Podekscytowany, z głową pełną koncepcji pojechałem w Polskę do zaprzyjaźnionych przedstawicieli firm w naszej branży. Są przecież dłużej na rynku, więc coś mi podpowiedzą, zainspirują - pomyślałem. W najgorszym wypadku sprawdzę czy mój pomysł spotka się z ich zainteresowaniem. Te rozmowy niestety nie dały mi wiatru w żagle, którego się spodziewałem. Były raczej kubłem zimnej wody na głowę, i to kubłem z pomyjami, czyli z przykładami tych, którym podobne inicjatywy nie wyszły. Moi rozmówcy mówili - „to ma małe szanse powodzenia’, „ten …. też próbował i mu nie wyszło”. Tak więc w rynku wsparcia nie znalazłem. Ale na szczęście znalazłem je w żonie. To wiara najbliższej osoby pozwoliła mi nabrać sił i zacząć działać. Z pewnością swoje „pięć procent mocy” dodały mi szkolenia motywacyjne, na które wtedy jeździłem (to kolejny dowód na to, że trzeba stale inwestować w szkolenia). Żeby nie było „śmiechów-chichów” (bo dziś tego typu szkolenia stały się pożywką dla kabareciarzy) muszę zaznaczyć, że nie stawałem codziennie rano przed lustrem powtarzając „jesteś zwycięzcą”. Nie chciałem też podbić świata. Zawsze miałem tylko jeden cel – nieważne co będę robił, ważne aby to dobrze służyło ludziom. Miałem już czasopismo, którego misją było dostarczanie praktycznej wiedzy o tym, jak zarządzać obiektami beauty i spa. Tak więc naturalnym krokiem w rozwoju wydawała się być konferencja. Wziąłem na klatę całe ryzyko. Powiedziałem sobie w duchu - ROBIĘ TO.

Pierwsza konferencja Beauty Inspiration odbyła się 4 czerwca 2013 roku. Nie obyło się bez wpadek i niedociągnięć, a to ją wspominam z największym sentymentem. To trochę tak jak z pierwszym pocałunkiem. Też pewnie nie był doskonały, ale za to ile emocji i drżeń serca.

Wtedy, w 2013 roku przyjechało do nas 100 managerów, w tym dwie panie z zagranicy, z Norwegii i Holandii. Strasznie się wtedy tym podniecałem. Z roku na rok liczba uczestników rosła o dwadzieścia procent. W roku ubiegłym, czyli po pięciu latach, było nas blisko 400 managerów. Jak będzie w tym roku? W dniu, w którym piszę ten edytorial sprzedaż biletów ciągle trwa. Nie wiem ilu nas będzie. Ale nie to jest najważniejsze. Liczy się to wewnętrzne przekonanie, że udało nam się znów pozyskać świetnych prelegentów i wiara w to, że Ci z Was, którzy będą z nami w tym roku na Liderze Biznesu Beauty naprawdę skorzystają z wiedzy, którą przygotowaliśmy. Jakkolwiek górnolotnie by to nie zabrzmiało - to będzie dla nas największa satysfakcja. Dla tych wszystkich, którzy zaś nie będą z nami na konferencji przygotowaliśmy w tym wydaniu wywiady z wszystkimi prelegentami. A wszystko pod hasłem tegorocznego spotkania, czyli – ZARZĄDANIE – MOTYWOWANIE – BUDŻETOWANIE.

Po co o tym wszystkim napisałem? Dlaczego dość osobiście? Z pewnością nie po to, żeby się chwalić. Bo są w naszej branży podmioty, które robią większe przedsięwzięcia i pewnie lepiej. Nie po to też, żeby trafić do internetu jako mem z hasłem „uwierz w siebie”. Sam nie wiem dlaczego. Tak do mnie przyszło, kiedy usiadłem przed klawiaturą. A że wierzę, że w życiu nie ma przypadków i wszystko jest po coś, to może kogoś do czegoś zainspiruję? A może to moja autoterapia? Nie wiem. Sami zadecydujcie.
 

Pożytecznej lektury.

Mariusz Nieścior

redaktor naczelny

Beauty Inspiration
 

Najnowsze wydanie znajdziesz tu: http://sklep.beautyinspiration.pl/glowna/283-beauty-inspiration-32018.html